POLITICA DE CONFIDENTIALITATE CU PRIVIRE LA PRELUCRAREA DATELOR CU CARACTER PERSONAL
Data: 4 Iunie 2025
CINE SUNTEM:
Quantic Garden SRL (“Operatorul”) este societatea detinatoare a platformei www.alexandracoman.ro si este o persoana juridica romana avand sediul in Strada Zeletin, Nr 16, Et 1, Ap 3, Nr. de Inregistrare la Registrul Comertului J40/18126/2022 , CUI 46830126.
Toate activitatile de prelucrare a datelor sunt gestionate de Quantic Garden SRL in calitate de operator.
INTRODUCERE:
In conformitate cu prevederile Regulamentului nr. 2016/679/UE privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date (in continuare "Regulamentul") dorim sa va aducem la cunostinta cateva aspecte importante in ceea ce priveste protectia datelor cu caracter personal in cadrul Operatorului.
Aceasta politica de confidentialitate cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal explica ce facem cu datele Dvs. personale, indiferent daca va furnizam produse, materiale de marketing sau folosim datele Dvs. personale ca parte a cercetarilor pe care le desfasuram in scopuri de marketing sau stiintifice. De asemenea, acest document descrie modul in care colectam, folosim si procesam datele Dvs. personale si cum, in acest mod, ne respectam obligatiile legale fata de Dvs. Confidentialitatea Dvs. este importanta pentru noi si ne angajam sa protejam datele Dvs. personale si sa va protejam drepturile.
In cadrul fiecarei sectiuni specifice din aceasta Politica de confidentialitate veti fi informati cu privire la scopul fiecarei prelucrari relevante a informatiilor.
Categoriile de persoane vizate la care se refera prezenta Politica sunt: clientii si potentialii clienti ai Operatorului, personalul Operatorului, asociatii, reprezentantii, colaboratorii si/sau partenerii Operatorului implicati in derularea obligatiilor contractuale asumate de catre Operator, inclusiv viitorii salariati, colaboratori si/sau parteneri, salariatii si colaboratorii (”Persoanele Vizate”).
PRINCIPII:
Prelucrarea datelor cu caracter personale ale Persoanelor Vizate are loc cu respectarea urmatoarelor principii:
Daca sunteti nemultumit de orice aspect al politicii noastre privind confidentialitatea clientilor, este posibil sa aveti drepturi legale pe care le-am descris mai jos, acolo unde este cazul.
Este posibil sa modificam din cand in cand aceasta notificare. Va rugam sa vizitati site-ul nostru daca doriti sa ramaneti la curent cu data viitoare cand vom posta modificari ale acestei politici. In situatia in care vom efectua modificari si va vom comunica noua versiune utilizand un hyperlink/landing page, este posibil sa se inregistreze adresa IP a dispozitivului electronic folosit pentru acces (telefon mobil, tableta, computer etc.) pentru a dovedi ca utilizatorul a primit notificarea.
Care sunt datele Dvs. personale pe care le procesam?
Datele Dvs. personale sunt colectate direct in cadrul platformei noastre online, prin e-mail, prin intermediul conturilor de social media, prin intermediul contractelor semnate cu noi si prin posta/curier.
In functie de circumstantele relevante si de legile si cerintele locale aplicabile, in functie de tipul relatiei dintre noi, putem colecta unele sau toate informatiile enumerate mai jos:
Cum folosim datele Dvs. personale?
Colectam si utilizam datele Dvs. personale in urmatoarele scopuri:
De asemenea, vom putea folosi datele Dvs. personale pentru aceste motive daca vom considera necesar in vederea asigurarii intereselor noastre legitime. Pentru mai multe informatii, va rugam sa observati cele de mai jos.
Comunicam datele Dvs. personale tertilor?
In principal, vom comunica datele Dvs. personale catre terti, doar in vederea asigurarii desfasurarii optime a relatiilor noastre contractuale, dar si in vederea indeplinirii unor obligatii legale specifice, dupa cum urmeaza:
Categoriile de servicii pentru care colaboram cu persoane imputernicite/operatori asociati/operatori independenti si datele cu caracter personal transferate acestora sunt urmatoarele:
1. Servicii de logistica, curierat/posta |
nume, prenume, adresa de e-mail, numar de telefon, adresa livrare/facturare, adresa de contact |
2. Servicii de marketing & administrare conturi si platforme de social media |
nume, prenume, adresa de e-mail |
3. Servicii juridice |
nume, prenume, adresa livrare/facturare, adresa de contact, date identificare, telefon, adresa de e-mail, IP, geolocalizare, date bancare si date aferente platilor, corespondenta intre Persoanele vizate si Operator |
4. Servicii IT, integrare platforme, server hosting si cloud hosting |
nume, prenume, adresa livrare/facturare, adresa de contact, date identificare, telefon, adresa de e-mail, IP, geolocalizare |
5. Servicii gazduire platforma online |
adresa de e-mail, nume, prenume, numar de telefon, obisnuinte/preferinte/comportament, IP, geolocalizare istoricul comenzilor si livrarilor inclusiv produse care se afla in cosul de cumparaturi sau in lista de favorite, date acces cont, date bancare si date privind platile efectuate
|
6. Platforme si servicii de contabilitate si gestiune |
nume, prenume, adresa livrare/facturare, adresa de contact, telefon, adresa de e-mail, date bancare si date privind platile |
Dorim sa ne asiguram ca datele Dvs. personale sunt stocate si transferate intr-o modalitate care sa le asigure securitatea adecvata.
Pentru ce perioada de timp prelucram datele Dvs. personale?
Nu vom prelucra datele Dvs. personale pentru o perioada de timp ce va excede scopurilor pentru care aceste date personale au fost colectate, exceptie facand cazurile in care prevederile legal ne impun obligatia pastrarii acestora pentru o perioada de timp determinata mai indelungata scopului nostru (de exemplu, in situatia in care primim o astfel de notificare si/sau adresa din partea autoritatilor publice centrale sau locale sau in legatura cu un litigiu in curs aflat pe rolul instantelor de judecata din Romania. prevenirea fraudelor si abuzurilor, etc.). Intervalele de timp pentru care sunt pastrate datele Dvs. personale sunt stabilite in conformitate cu politica noastra de retentie.
Principalele termene de retentie:
Cum asiguram securitatea datelor Dvs. personale?
Suntem preocupati de protejarea datelor Dvs. personale. Acesta este ratiunea pentru care am implementat sau sunt in curs de implementare masuri adecvate care sunt destinate pentru a preveni accesul neautorizat, precum si utilizarea incorecta a datelor Dvs. personale.
Ne-am angajat sa luam toate masurile rezonabile si adecvate pentru a asigura securitatea datelor Dvs. personale impotriva furtului si accesului neautorizat al acestora si depunem toate eforturile necesare in acest sens. Realizam toate acestea prin implementarea unor masuri tehnice si organizatorice specifice.
De asemenea, am luat toate masurile necesare pentru a ne asigura ca angajatii nostri si toate companiile si organizatiile cu care lucram isi exercita atentia cuvenita si au o constientizare legata de securitatea datelor. Securitatea datelor cu caracter personal este prevazuta cu protocoale de access protejate prin parola, firewall-uri si mecanisme de control al accesului. Masurile de securitate fizica sunt luate impotriva amenintarilor externe si periferice. Pentru a evita pierderile de date, au fost implementare mecanisme de back-up.
Masurile tehnice sunt enumerate mai jos:
In vederea accesului la baza de date cu caracter personal, fiecare utilizator trebuie sa se identifice. Fiecare utilizator al statiei pe care se va face prelucrarea datelor personale va avea un cont unic de utilizator si o parola unica asociata. Parolele vor respecta un anumit nivel (configurabil) de complexitate.
Drepturile specifice de control al accesului sunt alocate fiecarui rol (implicat in prelucrarea datelor cu caracter personal) in conformitate cu principiul necesitatii de a cunoaste. Regulile corespunzatoare de control al accesului, drepturile de acces si restrictiile pentru anumite roluri ale utilizatorilor fata de procesele si procedurile legate de datele cu caracter personal sunt clar delimitate. Pentru activitatea de pregatire a utilizatorilor sau pentru realizarea de prezentari, se vor folosi date anonime. Compartimentul care asigura suportul tehnic poate avea acces la datele cu caracter personal pentru rezolvarea unor cazuri exceptionale si in conditii de maxima confidentialitate.
Pentru operatiile de colectare, introducere si modificare a datelor cu caracter personal in baza de date, se va folosi personal autorizat anume desemnat.
Operatorul va stabili intervalul de timp la care se vor executa copiile de siguranta ale bazelor de date cu caracter personal, precum si ale programelor folosite pentru prelucrarile automatizate si se vor lua masuri ca accesul la copiile de siguranta sa fie monitorizat.
Computerele si terminalele de acces sunt instalate in incaperi cu acces restrictionat sau in incaperi care se pot incuia. Sesiunile de lucru se inchid automat in cazul in care nu se actioneaza o perioada de 30 minute de la momentul ultimei interventii.
Accesarile bazelor de date cu caracter personal sunt inregistrate in fisiere de acces sau intr-un registru pentru prelucrarile manuale de date cu caracter personal. Fisierele de acces fac posibila identificarea persoanelor care au accesat date cu caracter personal fara un motiv anume in vederea aplicarii unor sanctiuni sau a sesizarii organelor competente.
Sistemul de telecomunicatii este astfel conceput incat datele cu caracter personal nu pot fi interceptate sau transmise.
Care sunt drepturile Dvs. cu privire la datele personale pe care noi le procesam?
Unul dintre principalele obiective ale Regulamentului este acela de a proteja si clarifica drepturile persoanelor fizice cu privire la protectia datelor personale. Astfel, desi procesam datele Dvs. personale, regulamentul va recunoaste o serie de drepturi cu privire la datele Dvs. personale.
De asemenea, Regulamentul confera mai multe drepturi persoanelor carora li se prelucreaza date personale. Astfel, pe langa drepturile existente in prezent, regasim si dreptul la portabilitatea datelor sau pe cel de stergere a datelor.
Iata pe scurt care sunt drepturile pe care le aveti:
Dreptul de acces inseamna ca aveti dreptul de a obtine o confirmare din partea noastra ca prelucram sau nu datele cu caracter personal care va privesc si, in caz afirmativ, acces la datele respective si la informatii privind modalitatea in care sunt prelucrate datele. Totodata aveti dreptul de a obtine o copie a datelor cu caracter personal furnizate noua si care fac obiectul prelucrarii (dorim sa va aducem la cunostinta faptul ca pentru orice alte copii solicitate de Dvs., se poate percepe o taxa rezonabila, bazata pe costurile administrative). In cazul in care transmiteti cererea in format electronic si cu exceptia cazului in care solicitati un alt format, informatiile va vor fi furnizate intr-un format electronic utilizat in mod curent.
Dreptul la portabilitatea datelor se refera la dreptul de a primi datele personale intr-un format structurat, utilizat in mod curent si care poate fi citit automat si la dreptul ca aceste date sa fie transmise direct altui operator, daca acest lucru este fezabil din punct de vedere tehnic.
Dreptul la opozitie vizeaza dreptul de a va opune prelucrarii datelor personale atunci cand prelucrarea este necesara pentru indeplinirea unei sarcini care serveste unui interes public sau cand are in vedere un interes legitim al Operatorului. Atunci cand prelucrarea datelor cu caracter personal are drept scop marketingul direct, aveti dreptul de a va opune prelucrarii in orice moment.
Dreptul de a retrage consimtamantul se refera la cazurile in care am obtinut consimtamantul de a procesa datele Dvs. personale pentru anumite activitati (de exemplu, in scop de marketing direct), puteti retrage acest consimtamant in orice moment si vom inceta sa desfasuram acea activitate anume daca nu consideram ca exista o baza legala alternativa pentru a justifica continuarea prelucrarii datelor Dvs. personale in acest scop, caz in care va vom informa despre aceasta conditie.
Dreptul la rectificare se refera la corectarea, fara intarzieri nejustificate, a datelor cu caracter personal inexacte. Rectificarea va fi comunicata fiecarui destinatar la care au fost transmise datele, cu exceptia cazului in care acest lucru se dovedeste imposibil sau presupune eforturi disproportionate.
Dreptul la stergerea datelor („dreptul de a fi uitat”) inseamna ca aveti dreptul de a solicita sa va stergem datele cu caracter personal, fara intarzieri nejustificate, in cazul in care se aplica unul dintre urmatoarele motive:
In realizarea acestui demers, vom comunica fiecarui destinatar caruia i-au fost divulgate datele cu caracter personal orice stergere a acestora, cu exceptia cazului in care acest lucru se dovedeste imposibil sau presupune eforturi disproportionate si va vom informa cu privire la acesti destinatari, daca veti solicita acest lucru.
In stransa legatura cu dreptul de acces si de rectificare/completare/stergere a datelor cu caracter personal, Operatorul ofera utilizatorilor inregistrati pe platforma sa posibilitatea de a vizualiza, rectifica/completa /sterge datele cu caracter personal prin intermediul contului personal, in sectiunea "My Account/Contul meu".
Dreptul la restrictionarea prelucrarii poate fi exercitat in unul din urmatoarele cazuri:
In realizarea acestui demers, vom comunica fiecarui destinatar caruia i-au fost divulgate datele cu caracter personal orice restrictionare a prelucrarii, cu exceptia cazului in care acest lucru se dovedeste imposibil sau presupune eforturi disproportionate si va vom informa cu privire la acesti destinatari, daca veti solicita acest lucru.
Toate aceste drepturi pot sa fi exercitate printr-o cerere scrisa, semnata si datata, transmisa prin email, datele necesare de contact regasindu-se in Anexa nr. 1.
La cerere, veti primi de la noi o copie a datelor cu caracter personal prelucrate; puteti solicita si primi raspuns de la noi in orice modalitate dorita de Dvs. (inclusiv email).
Va rugam sa retineti faptul ca dreptul Dvs. de a solicita o copie, conform celor aratate mai sus, nu trebuie sa aduca atingere drepturilor si libertatilor altora.
Dreptul de a nu face obiectul unei decizii bazate exclusiv pe prelucrarea automata, inclusiv crearea de profiluri.
Dreptul de a depune o plangere la autoritatea de supraveghere - In cazul in care considerati ca drepturile Dvs. privind datele personale au fost incalcate, puteti, de asemenea, sa contactati si sa depuneti o plangere la autoritatea locala pentru protectia datelor:
Autoritatea Nationala de Supraveghere a Prelucrarii Datelor cu Caracter Personal
Adresa: B-dul G-ral. Gheorghe Magheru nr. 28-30, Sector 1, cod postal 010336, Bucuresti, Romania
Email: anspdcp@dataprotection.ro
Telefon: +40.318.059.211 ; +40.318.059.212
Aspecte importante privind drepturile Persoanelor Vizate
a) termenul de raspuns la cererile adresate de Persoanele Vizate
Pentru orice comentarii sau sugestii cu privire la prezenta notificare va rugam sa ne contactati folosind informatiile de contact din Anexa nr. 1. Suntem foarte preocupati de securitatea Datelor Personale si va vom raspunde intr-un termen maxim de 30 zile lucratoare. In cazul in care formularea raspunsului necesita analiza unui volum ridicat de documente/informatii, etc., acest termen poate fi prelungit cu maximum de 60 de zile lucratoare, sens in care va vom informa despre acest aspect in intervalul initial de 30 de zile lucratoare;
b) restrictionarea accesului
In anumite situatii, s-ar putea sa nu putem acorda accesul Persoanei Vizate la toate sau o parte a Datelor Personale din cauza unor restrictii legale. Intr-un astfel de caz, vom comunica acesteia motivul acestui refuz.
c) imposibilitatea identificarii
In anumite cazuri, s-ar putea sa nu putem identifica Datele Personale ale unei anumite Persoane Vizate din cauza elementelor de identificare insuficiente pe care ni le furnizeaza in cerere. In astfel de cazuri, daca nu vom putem identifica Persoana Vizata, nu putem da curs cererii acesteia in conformitate cu aceasta sectiune, cu exceptia cazului in care ne vor fi oferite informatii suplimentare care sa ne permita sa identificam respectiva Persoana Vizata. Vom informa in acest scop Persoana Vizata pentru a ne oferi astfel de detalii suplimentare.
d) exercitarea drepturilor Persoanei Vizate
Pentru a va exercita drepturile, va rugam sa ne contactati prin modalitatile indicate in Anexa 1 la prezenta Notificare.
Temeiuri juridice pentru procesarea datelor Dvs. personale
Regulamentul prevede o serie de modalitati prin care putem procesa datele Dvs. personal in mod legal, astfel cum acestea sunt descrise in cele ce urmeaza.
Articolul 6, alineatul (1) din Regulament prevede ca “prelucrarea este legala numai daca si in masura in care se aplica cel putin una dintre urmatoarele conditii: [...] b) prelucrarea este necesara pentru executarea unui contract la care persoana vizata este parte sau pentru a face demersuri la cererea persoanei vizate inainte de incheierea unui contract”.
Prin urmare, ne bazam pe acest temei juridic pentru a procesa datele Dvs. personale pentru a ne permite sa executam atat obligatiile noastre contractuale, cat si si obligatiile noastre fata de terti, dar si pentru a ne asigura ca indepliniti in mod corespunzator obligatiile Dvs. fata de noi.
Pe langa obligatiile noastre contractuale, suntem tinuti si de alte obligatii legale pe care trebuie sa le respectam. Articolul 6, alineatul (1), litera (c) din Regulament prevede ca va putem prelucra datele personale in cazul in care aceasta prelucrare "este necesara pentru respectarea unei obligatii legale la care suntem supusi."
Un exemplu de obligatie legala pe care trebuie sa o respectam este obligatia noastra de a colabora cu autoritatile fiscale.
Articolul 6 alineatul (1) litera (f) din Regulament explica faptul ca putem prelucra datele Dvs. in cazul in care acestea "sunt necesare pentru scopurile intereselor legitime urmarite de [noi] sau de catre o terta parte, cu exceptia cazului in care aceste interese sunt inlaturate de interesele sau de drepturile sau libertatile fundamentale ale [Dvs.] care necesita protectie a datelor cu caracter personal. "
Consideram urmatoarele ca exemple neexhaustive de activitati de procesare a datelor Dvs. personale conform intereselor noastre legitime:
In anumite circumstante, vom obtine consimtamantul Dvs. de opt-in (inscriere voluntara) inainte de a ne asuma anumite cerinte privind prelucrarea datelor Dvs. personale.
Articolul 4 alineatul (11) din Regulament prevede ca acordul opt-in este "orice indicatie libera, specifica, informata si lipsita de ambiguitate a dorintelor persoanei vizate prin care el sau ea, printr-o declaratie sau printr-o actiune clara afirmativa, prelucrarea datelor cu caracter personal care ii privesc".
In limbaj simplu, aceasta inseamna ca:
Odata cu introducerea acestor activitati de prelucrare specifice a datelor Dvs. personale, va vom oferi mai multe informatii, astfel incat sa puteti decide daca doriti sa va inscrieti.
Aveti dreptul sa va retrageti consimtamantul pentru aceste activitati. Puteti face acest lucru in orice moment, iar detaliile despre cum puteti face acest lucru pot fi gasite mai sus in sectiunea "Dreptul de a retrage consimtamantul".
Retineti ca avem nevoie de datele personale enumerate in Sectiunea 1 pentru a va furniza serviciile noastre.
Daca nu ne veti furniza datele personale solicitate, nu vom putea sa va furnizam, in totalitate sau partial, serviciile pe care le-ati solicitat. Daca va retrageti consimtamantul, este posibil sa nu va putem furniza, in totalitate sau partial, serviciile pe care le-ati solicitat.
Nu consideram ca oricare dintre activitatile de mai sus va prejudiciaza in vreun fel.
Cu toate acestea, aveti dreptul sa va opuneti procesarii datelor Dvs. personale in anumite circumstante.
Daca doriti sa aflati mai multe despre aceste circumstante si cum sa faceti obiectii fata de activitatile noastre de procesare, consultati sectiunea "Dreptul la opozitie".
ANEXA NR. 1
Pentru intrebari legate de protectia datelor personale, pentru a va exercita drepturile sau pentru a inregistra o reclamatie, contactati Quantic Garden SRL printr-un mesaj e-mail, la adresa specificata mai jos.
Detalii pentru contactarea Quantic Garden SRL
E-mail: contact@alexandracoman.ro